Kinderkusjes en groepsknuffels - Reisverslag uit Putten, Nederland van gerlisaenjudithnaarmanilla - WaarBenJij.nu Kinderkusjes en groepsknuffels - Reisverslag uit Putten, Nederland van gerlisaenjudithnaarmanilla - WaarBenJij.nu

Kinderkusjes en groepsknuffels

02 Augustus 2014 | Nederland, Putten

Lieve allemaal,

Vandaag is alweer de laatste dag bij Young Focus..
Het afscheid komt nu toch wel heel dichtbij :(
Vrijdag hebben we een hele gave dag gehad bij de CC+!
We hebben 's ochtends en 's middags bij de CC+ afscheid genomen van de kinderen.
De hele dag stond in het teken van 'namen schrijven'.
Judith had een liedje verzonnen om met de kids te leren, en dat ging best goed! Met een paar woorden Tagalog kom je een heel eind :)
Daarna gingen we met alle kinderen schilderen, uiteindelijk zat er meer verf op de grond en op de kinderen, maar het was erg leuk!
Ieder kind had zijn naam geschilderd aan het eind.
Voor elk kind hadden we een afscheidscadeautje, een zakje met een leuke bellenblaas en voor de meiden haarstiekjes en knipjes die we mee hadden genomen uit Nederland. Daarna moesten we van alle kids afscheid nemen. Dat was nog best lastig. Want we gaan ze echt missen!

Ondertussen hebben we ook bestemmingen gevonden voor het prachtige bedrag wat we hadden opgehaald.. TROMGEROFFEL!! :)
Het grootste bedrag (rond de 1000 euro) gaat naar het dak van het nieuwe centrum dat gebouwd wordt voor de kinderen. Samen met een ander meisje uit Nederland hebben we 2000 euro, wat ongeveer het hele dak vergoed! Toch wel heel bijzonder, omdat het gebouw gelijk gebouwd moest worden na het sluiten van de vuilnisbelt, zonder dat er geld voor was opgehaald. Het centrum is erg dankbaar en wij ook, dat we samen iets kunnen bijdragen aan de toekomst van een heleboel kids!
Van het overige geld hebben we cadeaus voor de CC+ gekocht; auto's voor de jongens, kookspullen voor de meiden, puzzels, spelletjes etc.
De foto's komen nog! Ook gaat er 200 euro naar de Fair Jewerly, dit geld hebben we opgehaald met het verkopen van de armbandjes, en gaat naar de studenten.

Vanochtend hebben we een toffe activiteit gedaan als afsluiting met de kinderen van 8 en 9 jaar. Aan de hand van het Bijbelverhaal van het verloren schaap hadden we een activiteit opgezet. We hebben gezongen, een Bijbelverhaal verteld met kleurplaten en een kinderBijbel en een schaap beplakt met watjes. De kinderen hebben genoten! Aan het eind hebben we krantenmeppertje geintroduceerd, de kinderen vonden het geweldig! :)

Vanavond hebben we een bijzondere activiteit. We hebben een worshipavond uitgedacht samen met de staff voor de studenten. Vanavond zal er een spreker komen, we gaan samen zingen, we doen een korte Bijbelstudie en we gaan samen eten. Ook dit hebben we kunnen betalen van het geld wat we hebben opgehaald. Er is al 2 jaar niet meer zo'n avond geweest en iedereen ziet er naar uit! We gaan proberen om nog wat van ons te laten horen voordat we weggaan!

Tot heel snel!
Heel veel liefs,
Gerlisa en Judith

• 02 Augustus 2014 - 15:03

Bertina:

He meiden,

Mooi om weer te lezen, wel moeilijk om afscheid te nemen. Dat is nooit leuk. Sterkte ermee, en alvast een goede reis naar Putten.

• 02 Augustus 2014 - 23:14

Opa En Oma:

Mooie besteding van het geld. De uitdrukking: 'Een dak boven je hoofd" geeft in onze taal uitdrukking aan de vervulling van één van de eerste levensbehoeften. Ongetwijfeld zal dat daar een nog reëlere werkelijkheid zijn!

Een goede en voorspoedige reis naar huis en behouden aankomst.

Hartelijke groet,

oma en opa.

• 03 Augustus 2014 - 14:17

Gvdlangemheen:

Leuk dat we jullie zo konden volgen. Wat een aantal mooie reisverslagen . En wat een mooi bedrag om daar te besteden. We wensen jullie een goed afscheid daar .Zegene de Heere julie verblijf daar voor de mensen en de kids . We zien uit naar jullie terugkomst . En we hopen jullie weer in gezondheid te ontmoeten . Goede reis. Oma en Opa vd Langemheen